Gå til indhold
Forsiden | Kontakt | Ledige job | For ansatte | Presse og nyheder | Web-TV | tysk flag engelsk flag |

Region SyddanmarkTil forsiden

ForsidepilSundhedpilPatientrettighederpilVisitationens servicemål

Visitationens servicemål

Service i Den Regionale Visitation

Når du henvender dig til Den Regionale Visitation, kan du forvente at:

  • Møde professionelle og kompetente medarbejdere, der giver dig en individuel vejledning.  Alle medarbejdere i Den Regionale Visitation har en sundhedsfaglig baggrund.
  •  Vi altid tager udgangspunkt i dig og din situation. Det er som udgangspunkt dine oplysninger, vi arbejder med. Ofte er det nødvendigt også at få oplysninger fra din journal eller fra din henvisning til sygehuset. Denne type oplysninger kræver, at du giver samtykke til, at vi må indhente dem.
  • Vi vil sikre en god dialog og sørge for, at du får klar information om rettigheder og dine muligheder. 
  • Medarbejderne i Den Regionale Visitation hjælper dig, hvis din henvisning eller andre oplysninger, som f.eks. røntgenbilleder, skal flyttes fra et sygehus til et andet,. Omvisitering sker ofte fra dag til dag, men kan tage en uges tid, hvis der skal samles papirer fra flere forskellige steder.

 

Telefonisk henvendelse:
Henvendelser til Den Regionale Visitation sker primært på telefon 76631475.

Telefonens åbningstid ligger i dagtimerne. For også at tilgodese de borgere, der har vanskeligt ved at ringe i den almindelige arbejdstid, har vi en dag med længere åbningstid. Antallet af henvendelser er i meget varierende. Vi tilstræber at besvare alle opkald inden for max. 15 min. Lige når telefonerne åbner, er der ofte mange, der ringer. Det kan derfor være en fordel at vente med at kontakte os til 30-60 minutter efter telefontiden starter. Du vil da oftest komme direkte igennem til en medarbejder.

Hvis det er muligt, sørger vi for, at din henvendelse færdiggøres med det samme. Nogle gange kan det være nødvendigt med tid til sagsbehandling, og derfor kan der gå et par dage, før du hører fra os igen.

Hvis der er kø på telefonen, bliver du oplyst om, hvilket nummer du er i køen og om muligheden for mail-henvendelse. Der henvises ligeledes til vores hjemmeside, hvor du kan få flere oplysninger.

Hvis du ønsker at tale med en bestemt medarbejder, og denne er optaget, kan vi tage i mod besked. Den ønskede medarbejder vil da ringe op hurtigst muligt. Hvis medarbejderen er fraværende over flere dage, eksempelvis pga. sygdom eller ferie, tager en anden over.

Skriftlig henvendelse:
Hvis du hellere vil skrive til os, anbefaler vi, at du bruger vores kontakt-formular. Denne adgang er sikker, så ingen andre end medarbejderne i Den Regionale Visitation kan se/læse din henvendelse.

Når du skriver til Den regionale Visitation via blanket på hjemmesiden, kan du regne med at blive kontaktet telefonisk inden for 2-3 hverdage.

Vores arbejdsgrundlag
I Den Regionale Visitation arbejder vi med afsæt i Sundhedslovens Kap. 20 §87, der beskriver loven om udvidet frit sygehusvalg, dvs. behandling på privathospital når ventetiden på de offentlige sygehuse overstiger 1 måned.

Vi ønsker at yde den bedst mulige service til borgerne, og vi arbejder til stadighed med at udvikle og forbedre den.

Vi arbejder ud fra de grundlæggende værdier i Region Syddanmark. Heri er blandt andet indeholdt,

at missionen i forhold til borgerne er at opnå størst mulig sundhed. Dette nås bl.a. ved at tilrettelægge rettidig undersøgelse/behandling, pleje og rehabilitering for regionens brugere.

Desuden vægter vi ordentlighed i det, vi gør og siger.


Siden er sidst opdateret 21-07-2015.
Kontakt Sundhed

Region Syddanmark | Tlf: 76 63 10 00 | CVR nr. 29190909 | Skriv til Regionen | Om hjemmesiden | Sitemap |